رییس جمهوری که به احترام ولایت فقیه و نایب امام عصر پا برهنه به محضر رهبری رفت 

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اشتیاق برخی سران عدم تعهد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت: رییس جمهور یک کشور بزرگ اسلامی موقع ورود به اتاق ایشان کفش‌های خود را درآورد و مشتاقانه به دیدار رهبری شتافت.

وی اظهار داشت: اتاق ملاقات‌های رهبری ‌طوری است که میهمانان با کفش وارد اتاق می شوند؛ اما موقعی که رییس جمهور این کشور بزرگ اسلامی قصد ورود داشت کفش‌های خود را درآورد. وی همچنین با لباسی که با آن برای عبادت به مسجد می‌رفت و با حالت تواضع خدمت رهبر معظم انقلاب رسید و از ایشان خواست تا برای کشورشان دعا کنند.

رییس جمهوری که به احترام ولایت فقیه و نایب امام عصر پا برهنه به محضر رهبری رفت

شایان ذکر است «آصف علی زرداری» رییس جمهور پاکستان برای دیدار رهبری، کفش خود را خارج کرد و بعد به محضر رهبر انقلاب رسید. وی همچنین در این دیدار، لباسی پوشید و کلاهی را بر سر گذاشت که در اماکن مذهبی در بر می کنند.

تمام هیأت پاکستانی ـ از جمله «پسر بی نظیر بوتو» رهبر حزب مردم ـ نیز به تبعیت از رییس جمهور، در محضر رهبری پا برهنه شدند.

مردم سند پاکستان ـ اعم از شیعه، سنی و حتی مسیحی و هندو ـ برای زیارت اماکن زیارتی مربوط به اهل بیت (علیهم السلام) آداب خاصی دارند. به عنوان مثال آنها در زیارت حرم ائمه اطهار(علیهم السلام) کفش خود را قبل از ورود به صحن از پای در می آورند. لذا رییس جمهور پاکستان که اهل سند است در دیدار با رهبر معظم انقلاب آداب تشرف به بارگاه اهل بیت(علیهم السلام) را به جای آورد.

پبش از این، حجاب کامل «خانم حنا ربانی» وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار رهبری و مقایسه آن با پوشش عادی وی و نیز حجاب او در دیدارهای دیگرش با مقامات کشورهای مختلف نیز مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفته بود.

ادب رییس اتحادیه آفریقا

این عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) با اشاره به اصرار «رییس اتحادیه آفریقا» برای ملاقات با رهبر معظم انقلاب بیان داشت: وی در حالی که به صورت مؤدبانه در حضور رهبری نشسته بود خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: «من به نمایندگی از 53 کشور آفریقایی سخن می‌گویم، ما امیدمان به شماست و موقعی که متوجه شدیم که شما رهبری کشوری را عهده‌دار هستید که ریاست جنبش عدم تعهد را بر عهده دارد خوشحال شدیم».

وی افزود: رییس اتحادیه آفریقا خطاب به رهبر معظم انقلاب ادامه داد: «جنبش عدم تعهد تاکنون جنبش حرف بود و از شما خواستاریم تا با ریاست خود این جنبش را از حرف به عمل تبدیل کنید و ما را از دست سازمان ملل که به ابزاری در دست 5 کشور عضو دائم شورای امنیت شده نجات دهید. این کشورها هر کاری که دلشان می‌خواست انجام می‌دهند و ما خواهان این هستیم که کشور ایران که ریاست این جنبش را بر عهده گرفته ما را از دست این کشورها نجات دهد».



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط سید در شنبه 91 شهریور 18 ساعت ساعت 1:39 عصر